آموزش دایورت تلفن ثابت + کد دستوری انتقال تماس تلفن ثابت
[ad_1]
در دنیای تجارت، تماس های از دست رفته می تواند به اعتبار شما آسیب جدی وارد کند. برای بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که در مناطق حساس و فوری کار می کنند، حضور و پاسخگویی 24 ساعته ضروری است. از سوی دیگر، برخی افراد نیز به دنبال راه حلی برای رهایی از تماس های بی شمار روزانه هستند. یکی از بهترین راه حل ها برای رفع این مشکل، تغییر مسیر خط تلفن است. در این مقاله با روش های مختلف تغییر خطوط تلفن ثابت آشنا می شوید و خواهید دید که چگونه می توانید از این قابلیت به نفع خود استفاده کنید.
کد حمل و نقل تلفن ثابت
یکی از راههای تغییر مسیر ثابت به ثابت، پیروی از کد دستوری زیر است:
*21*شماره دلخواه#
در این کد ابتدا باید علامت * و سپس 21 و سپس عدد مورد نظر و در نهایت علامت # را شماره گیری کنید.
کد برای لغو حمل و نقل تلفن ثابت
برای غیرفعال کردن این کد باید دستور زیر را دنبال کنید:
#21#
اگر خط شما با دنبال کردن کد دستوری بالا منحرف نشد، به این معنی است که ویژگی divert برای خط شما فعال نیست. برای فعال سازی این قابلیت باید به مرکز مخابرات منطقه ای مراجعه کنید. معمولاً یک یا دو روز کاری طول می کشد تا قابلیت حمل و نقل تلفن ثابت فعال شود. گاهی اوقات دلیل فعال نشدن این قابلیت مربوط به مخابرات منطقه است و تا زمانی که مخابرات منطقه مشکل را حل نکند، نمی توانید از این سرویس استفاده کنید.
در صورت شلوغ بودن خط، کد را بین خطوط ثابت انتقال دهید
یکی از راه های فوروارد خط ثابت در صورت اشغال بودن خط کد دستوری زیر است:
*61* شماره دلخواه#
اگر میخواهید خط ثابت را تغییر مسیر دهید، اگر خط ثابت دیگری را پاسخ نمیدهد، کد زیر را دنبال کنید:
*65* شماره دلخواه#
نکته مهمی که در هنگام فوروارد باید به خاطر داشته باشید این است که تلفن شما باید مجهز به سیستم صدای شماره گیری باشد.
کد حذف فوروارد تلفن ثابت در صورت اشغال خط
همانطور که گفتیم یکی از روش های فوروارد تلفن ثابت زمانی است که تلفن مبدأ مشغول است، برای لغو این فوروارد کافیست کد زیر را شماره گیری کنید:
#65#
اگر بعد از شماره گیری این دستور صدای بوق خاصی شنیدید، گوشی را ببندید و دوباره روشن کنید. در این حالت گوشی شما کاملا از حالت فوروارد خارج می شود.
کد انحراف تلفن ثابت در صورت عدم پاسخگویی
راه دیگر برای فوروارد تلفن ثابت در صورت عدم پاسخ، پیروی از کد دستوری زیر است:
*62*شماره دلخواه#
کد برای رفع انحراف تلفن ثابت در صورت عدم پاسخ
برای رفع انحراف تلفن ثابت در صورت عدم پاسخ کافیست کد زیر را شماره گیری کنید:
#62#
مزایای انتقال تماس
- به تمام تماس های دریافتی پاسخ دهید
- بدون محدودیت زمانی و مکانی
- تماس را به شماره مورد نظر فوروارد کنید
هزینه های انحراف
هزینه تماس با خط 1 فوروارد شده به خط 2 برای خط 1 محاسبه می شود. اگر به دلیل عدم دریافت کد بین المللی مشترکی که با خط شما تماس می گیرد، تلفن ثابت خود را به شماره ای خارج از کشور فوروارد کرده باشید، همان هزینه از وی دریافت می شود. تلفن ثابت و هزینه بین المللی به عهده خط می باشد که یکی از روش های حمل و نقل ثابت است.
هزینه حمل و نقل از تلفن ثابت به تلفن همراه
هزینه انتقال یا انتقال تماس مربوط به خط انتقال است و با نرخ تماس معمولی آن خط یا ارائه دهنده خدمات خواهد بود. اگر شخصی با خطی که شما به شماره دیگری فوروارد کرده اید تماس بگیرد، نرخ تماس معمولی را پرداخت می کند و شما مابه التفاوت را به شماره ای که به آن فوروارد کرده اید پرداخت می کنید.
اگر تصمیم گرفتید دیگر از سرویس ارسال تماس استفاده نکنید، به سادگی با دریافت کدهای دستوری، این گزینه را لغو کنید.
ابتدا گوشی را بردارید، در این صورت باید همان صدای خاص شنیده شود، سپس کد دستوری #21# یا #57# را وارد کنید. این کد برای غیرفعال کردن سرویس انتقال تماس است و پس از شماره گیری همچنان صدای بوق ویژه را می شنوید. اکنون تلفن را قطع کرده و بلند کنید یا روشن کنید، خط شما کاملاً از حالت فوروارد خارج می شود و دوباره صدای آشنای تلفن را خواهید شنید.
همچنین اگر تلفن همراه شما همراه اول است، می توانید با شماره گیری کد دستوری #002##، فوروارد تماس را لغو کنید.
اگر تغییر مسیر را از طریق تنظیمات تلفن همراه خود فعال کرده اید، به همان قسمتی که قبلا توضیح دادیم برگردید و تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانید.
کد تغییر مسیر ثابت جدید
برای شماره گیری سریع کد دو رقمی زیر را شماره گیری کنید:
*51* شماره دلخواه#
برای غیر فعال کردن:
#51#
ارسال تلفن ثابت به ایرانسل
فوروارد از تلفن ثابت به ایرانسل درست مانند فوروارد از تلفن ثابت به تلفن ثابت است. برای این کار کافی است ابتدا کد *21* و سپس شماره تلفن ایرانسل را گرفته و در نهایت دکمه را فشار دهید. #
به یاد داشته باشید که وقتی تماسی را فوروارد می کنید، هزینه تماس به عهده شماست. این بدان معناست که در زمانی که خط شما فوروارد می شود، هزینه تمام تماس ها بر روی قبض تلفن ثابت شما محاسبه می شود.
خدمات انتظار تماس چیست؟
با این سرویس متوجه خواهید شد که در حین صحبت فرد دیگری با شما تماس گرفته و منتظر پاسخ شماست. از این تماس با یک بیپ آرام به شما اطلاع داده می شود. در چنین مواقعی می توانید به سادگی دکمه فلش را فشار دهید. با فشردن این دکمه مکالمه شما با فرد مورد نظر موقتا قطع می شود و می توانید با فردی که با شما تماس گرفته مکالمه داشته باشید. برای بازگشت به اولین مکالمه، کافی است دوباره دکمه رعد و برق را فشار دهید. این قابلیت در تمامی گوشی های دیجیتال وجود دارد.
نکات مهم هنگام انتقال تماس
بوق را تعویض کنید: تغییر در صدای بوق پس از ارسال تماس نشان می دهد که تماس به خط دیگری منتقل شده است.
هزینه تماس: تمام هزینه های مکالمه برای خط مقصد محاسبه می شود، به این معنی که اگر تماس را به شماره دیگری فوروارد کنید، هزینه مکالمه به شماره مقصد اعمال می شود.
مدیریت هزینه: برای جلوگیری از هزینههای اضافی، مطمئن شوید که از شرایط و نرخهای شرکت مخابراتی خود برای ارسال تماس مطلع هستید.
با این روش می توانید تماس های خود را به درستی مدیریت کنید و از تغییرات احتمالی هزینه مطلع شوید.
سوالات متداول
برای تغییر مسیر یک تلفن ثابت به تلفن ثابت دیگر می توانید از کد دستوری # شماره مورد نظر *21* استفاده کنید.
اگر می خواهید حمل و نقل تلفن ثابت را حذف کنید، فقط کد #21# را شماره گیری کنید.
[ad_2]